Ek.Mag., Forskningsassistent
Han arbetar med utbildning, utredning och forskningsprojekt. Har utöver att stödja arbetet med uppsatser och MBA-programmet på Högskolan i Gävle även arbetat med forskning och samverkan såväl som kvalitetssäkring och kvalitetsutveckling. Gällande den forskning han arbetat med, kan utöver utvecklingen av forskningsplattformen Hållbara Affärsrelationer (HAR) och hållbarhetsmarknadsföring i allmänhet, bland annat nämnas följande projekt:
- Hållbara Affärsrelationer för Innovativ Regional Affärsutveckling – HARira, finansierat av ERUF, där han varit ett stöd i samtliga delprojekt:
- Plattformsbyggande och Hållbar Samverkan – Studie av regionala nätverksorganisationer, företag och möjligheter för utveckling av samverkansprojekt, såväl som social hållbarhet och företagens arbete med horisontella kriterier.
- Digitaliseringens förutsättningar och kritiska faktorer – DigIT – Hur små- och medelstora företag kan hantera digitaliseringens utmaningar och arbeta med affärsmodeller som bidrar till utveckling av innovationskraft och hållbar verksamhetsutveckling.
- Strategisk internationell marknadsorientering för innovativa SMEs – SIMIS – Workshopsmodell för utvecklande av kunskap av marknadsorienterad kompetens med medelstora innovativa företag som behöver anpassa sig för att matcha den globala marknadens och internationaliseringens behov.
- Redovisning av Hållbarhets-indikatorer – ReSIA (Sustainable Indicator Accounting) – Utvecklande modeller, strategier och affärsmodeller som tar hänsyn till nya hållbarhetskrav och hållbarhetsredovisning för redovisnings- och ekonomisystem som fungerar även i små- och medelstora företag med begränsade resurser.
- Innovativa Strategiska Nätverk – ISNET – finansierat av KK-stiftelsen, som studerade hur två stora tillverkningsföretag om hur värden skapas i digitala innovationsprocesser.
- Ditt val spelar roll – konsumentens roll i den moderna livsmedelsproduktionen, i studien Konsumentens val – om, när, hur och varför köps lokalt och/eller regionalt producerade livsmedel, finansierat av Länsstyrelsen Gävleborg, en enkätstudie genomförd i 12 mataffärer i Gävle, Hofors och Järvsö; med fokus på konsumenters attityder till närproducerade och/eller ekologiska livsmedel.